Nauczyciele Rodzice Dyrektorzy Konferencje

Wykładowcy, którzy wiedzą, co to jest dobra edukacja.​

Poznaj ich

dr Paul Epstein

Ceniony międzynarodowy wykładowca i inspirujący mówca, który pracuje nad zapewnianiem transformacyjnych doświadczeń nauczycielom i rodzicom na całym świecie. Jest dyrektorem Akademii Kształcenia Nauczycieli Montessori Etonkids i instruktorem Międzynarodowego Centrum Montessori Kids Academy.
Paul pracował w edukacji jako dyrektor szkół, profesor uniwersytecki, trener, badacz, konsultant i autor. Jego doświadczenie jako lider obejmuje pracę na stanowiskach dyrektora szkół, dyrektora Instytucji szkoleniowych i koordynatora programu szkół publicznych. Był nauczycielem w klasie Montessori zarówno w grupie najmłodszych dzieci, jak i szkoły podstawowej i średniej.
Paul posiada dyplom nauczyciela Montessori 2.5-6 lat, 12-15 lat i 15-18 lat wydany przez Amerykańskie Towarzystwo Montessori, a jego doktorat dotyczy antropologii kulturowej.
Paul jest autorem licznych artykułów oraz publikacji An Observer’s Notebook: Learning from Children with the Observation C.O.R.E („Z notatek obserwatora. Montessori w praktyce”). Jest także współautorem The Montessori Way, ostatecznej pracy na temat doświadczenia Montessori.

Więcej

Patty Sobelman

Dyrektor wykonawczy Pines Montessori School, prywatnej organizacji non-profit w Kingwood w Teksasie. Posiada tytuł licencjata w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz tytuł magistra w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Od 2006 roku kieruje zespołem 50 pracowników. Patty jest autorką publikacji międzynarodowych i prelegentką na Dorocznej Międzynarodowej Konferencji International Montessori Counci, Kanadyjskim Instytucie Edukacji Nauczycieli Montessori oraz Polskim Instytucie Montessori. Patty jest absolwentką programu Goldman Sachs 10 000 Small Business. Pines otrzymał nagrodę Lake Houston Area Chamber of Commerce Inaugural Pinnacle Small Business of the Year 2019. Od czasu ukończenia programu GS10KSB, Pines rozszerzył ofertę szkoły o społeczność niemowląt i gimnazjum, zwiększył liczbę zapisów o 25%, zwiększył netto dochód operacyjny 291%, a pozyskiwania funduszy 163%. Jej praca konsultingowa dotyczyła start-upów prywatnych szkół i ciągłego rozwoju biznesu, takiego jak znajdowanie rynków, prowadzenie biznesu, rozwój kultury, ustalanie czesnego i wynagrodzeń.

Więcej

prof. Marek Kaczmarzyk

Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia oraz podręczników i programów szkolnych. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania.

Więcej

Spramani Elaun

Spramani Elaun jest międzynarodową trenerką programu sztuki w otoczeniu Montessori, autorką, artystką i twórczynią programów artystycznych z Ameryki Północnej. Jest nauczycielką plastyki z metodyką naukowo-artystyczną. Nauczyła dziesiątki tysięcy dzieci rysować i malować. Oferuje rozwój zawodowy dla nauczycieli Montessori wraz z certyfikacją artystyczną. Jest założycielką szkoły artystycznej Nature of Art® i firmy dostarczającej artykuły artystyczne. Wykształcenie Spramani Elaun obejmuje stopnie naukowe w zakresie projektowania graficznego, projektowania mediów cyfrowych, komunikacji wizualnej, mediów. drukowanych i sztuk pięknych.

Więcej

dr Radosław Piotrowicz

Pedagog specjalny, oligofrenopedagogika, rehabilitacja dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością, specjalista wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta i diagnosta, działacz społeczny- współuczestniczy w działaniach społecznych w organizowaniu systemu wsparcia w osiąganiu niezależności i bezpiecznej przyszłości dla osób z niepełnosprawnością od dzieciństwa ( wczesna interwencja) do starości (mieszkalnictwo- bezpieczna przyszłość), zgodnie z ideą niezależnego życia i budowania kręgów wsparcie w społeczności lokalnej. Adiunkt w Akademii Pedagogiki Specjalnej im Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Instytut Pedagogiki Specjalnej. autor programu studiów i kierownik studiów podyplomowych: Wczesna Interwencja – pomoc dziecku i rodzinie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju i opieki nad małym dzieckiem oraz kierownik specjalności Wczesne wspomaganie rozwoju, na kierunku pedagogika specjalna. Wiceprezes Zarządu Głównego Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI) i Przewodniczący Zarządu Koła PSONI w Zgierzu (www.psoni.miasto.zgierz.pl). Ekspert Wojewódzkiej Rady ds. Osób z Niepełnosprawnością przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Członek Zespołu Projektu Model wsparcia międzysektorowego , Nowy Model WWR i standardy realizacji WWR realizowanego na zlecenia MEiN. Autor publikacji z cyklu wczesnej interwencji. Redaktor i współautor cyklu publikacji „Male dziecko”. Współautor narzędzia badań przesiewowych: Skrining Rozwoju Małego Dziecka.

Więcej

Joanna Maghen

Założycielka i dyrektorka Polskiego Instytutu Montessori od 2008 roku oraz prezes Polskiej Rady Montessori od 2017 roku. Od 25 wielu lat zaangażowana jest w edukację montessoriańską w Polsce, Kanadzie, USA i od 2018 roku również w Chinach. Posiada dyplomy: Montessori-Partership UK (2,5-6 lat) i Canadian Montessori Teacher Education Institute Elementary (6-9 lat). Ma doświadczenie jako dyrektor metodyczny w Central Montessori Schools w Toronto, instruktor w Kanadyjskim Instytucie Montessori w Toronto. Od 2005 roku przeprowadziła w Polsce ok. 60 edycji kursów przygotowawczych dla przedszkolnych i szkolnych nauczycieli Montessori. Jest konsultantem dla szkół i przedszkoli. Jest aktywnym członkiem międzynarodowych organizacji montessoriańskich oraz od 2023 roku prowadzi Montessori po sąsiedzku, gdzie rodzice w praktyce mogą poznawać pedagogikę Montessori. Osobiście Joanna jest mamą dwóch dorosłych już córek, które ukończyły przedszkola i szkoły Montessori w Toronto.

Więcej

Katarzyna Zwierzchowska

Nigdy nie sądziłam, że zostanę nauczycielem. Znajomość języka angielskiego sprawiała, że zaczęłam uczyć dzieci, aby dorobić na studia.
I tak się jakoś stało, że bardzo polubiłam tą pracę, choć nie chciałam robić tego jak wszyscy. Przeczytana w 2000 książka „Rewolucja w Uczeniu” G.Dryden i J.Vos rozpaliła moją wyobraźnie i zmotywowała do działania a dwa lata później rozpoczęła się moja przygoda z psychopedagogiką wg dr M.arii Montessori.
Od 21 lat prowadzę placówki Montessori w Warszawie i okolicy. Od grup żłobkowych do liceum. W tym okresie ukończyłam kurs 3-6 w Canadian Montessori Institute oraz kurs 6-9 w PIM. Pracowałam zarówno bezpośrednio z dziećmi jak i w administracji. Od 20 lat pełnię funkcję dyrektora. Byłam także instruktorem metody Montessori na kursach organizowanych w PIM.
W 2023 roku ukończyłam AMI 12-18 Adolescence Diploma Course w Szwecji co w połączeniu z nueorpsychologią, którą zaczęłam studiować trzy lata temu dało mi nowe spojrzenie na to co robiłam, robię i jak chciałabym robić to w przyszłości.

Więcej

Agnieszka Kurek-Zasacka

Autorka bloga www.MontessorizPasji.com – edukacja w relacji, dla rodziców i nauczycieli o wartościach i założeniach metody Montessori, który powstał z myślą o dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem, zdobytym w wieloletniej, codziennej pracy z dzieckiem i jego Rodzicami. Prywatnie jestem mamą trójki dzieci, wychowywanych w bliskiej relacji, w zgodzie z metodą Montessori. Miłośniczka nurtu self-reg, porozumienia bez przemocy NVC, gór, wypadów pod namiot i błogiej ciszy. Jestem nauczycielem i Trenerem Montessori, ukończyłam The Cnadian Montessori Teacher Education Institute (MACTE). Jestem mediatorem, a z wykształcenia pedagogiem. Jestem tutorką i doradcą w zakresie edukacji i potrzeb wieku dziecięcego. Od 18 lat pracuję z dziećmi i rodzinami w niedyrektywnym nurcie pedagogiki Montessori, prowadząc Montessori Wawer. Edukacja alternatywna to nie eksperyment w moim życiu, to efekt moich doświadczeń, przemyśleń i przekonań. Metoda Montessori, to odpowiedź na moje poszukiwania w codziennej pracy zawodowej i rodzicielskiej. Odpowiedź, której ufam i do której jestem przekonana.

Więcej

dr hab. Joanna Femiak

Wieloletni trener, coach i doradca. Jest wysokiej klasy specjalistą i dzieli się wiedzą z zakresu: zarządzania strategicznego, zarządzania personelem, sprzedaży i marketingu, organizacji pracy w przedsiębiorstwie edukacyjnych. Projektuje i wspiera instytucje we wprowadzaniu systemów HR w firmach. Bada zagadnienia związane z edukacją dorosłych, samoświadomością i szeroko rozumianym rozwojem. Trener Videotreningu Komunikacji (VIT).
Podczas swoich szkoleń łączy umiejętności psychologa, praktykę trenera z wiedzą pięknej dziedziny, jaką jest filozofia. Maksyma, która jej towarzyszy w pracy i życiu to: „Co sobie uświadamiasz to kontrolujesz, to, czego sobie nie uświadamiasz kontroluje ciebie” A. de Mello.
W PTI monitoruje działalność merytoryczną Instytutu, czuwa nad jego rozwojem. Odpowiada także za wizerunek PTI na rynku szkoleń.

Więcej

Urszula Tlaga

Wychowawczyni 1-3 w Szkole Podstawowej Montessori w Kowalach, uzyskała certyfikat edukatorki leśnej w Szkole Leśnej Edukacji prowadzonej przez Fundację Królowej Świętej Jadwigi, brała udział w szkolnym kursie Montessori prowadzonym przez PIM w 2020 r., ukończyła studia podyplomowe z psychologii pozytywnej. Jest absolwentką kierunku studiów Pedagogiki wczesnej edukacji ze specjalnością logopedia. Uczestniczyła w licznych konferencjach dotyczących pedagogiki Montessori (m.in. Montessori Europe Congress), również jako wykładowczyni.

Więcej

Joanna Juńczyk

Prowadzę Niepubliczne Przedszkole Małych Odkrywców w Świdrze pod Warszawą od 2005 roku. Z wykształcenia jestem pedagogiem. Studiowałam na Akademii Pedagogiki Specjalnej im M. Grzegorzewskiej oraz w Wyższej Szkole Pedagogicznej ZNP w Warszawie. Posiadam dyplom nauczyciela wczesnej edukacji 2,5-6l. MACTE (The Canadian Montessori Teacher Education Institute ) oraz nauczyciela 0-3l. (Polski Instytut Montessori). Przez kilka lat współpracowałam z Polskim Instytutem Montessori przy szkoleniach dla nauczycieli. W trakcie swojej zawodowej drogi uczestniczyłam w licznych kursach i szkoleniach w tym m.in. z zakresu komunikacji NVC, umiejętności wychowawczych „Szkoła dla rodziców” oraz zarządzania oświatą (Akademia Przywództwa Liderów Oświaty).
Czas wolny najchętniej spędzam z rodziną – mężem i czwórką dzieci! Jestem miłośniczką dobrej kuchni, muzyki i filmu. Relaksuje mnie praca w ogrodzie oraz wycieczki piesze i rowerowe.

Więcej

Krzysztof Tokarski

Psycholog, trener, wykładowca, autor jednego z największych blogów w Polsce poświęconych spektrum autyzmu, zespołu Aspergera, wychowania dzieci i młodzieży. Na rzecz poprawy jakości osób w spektrum pracuje ponad 10 lat poprzez szkolenia dla rodziców, rad pedagogicznych, specjalistów, a także ucząc studentów. Prowadzi również gabinet psychologiczny, gdzie przyjmuje nie tylko klientów, ale też pacjentów cierpiących na depresję, nerwice i psychozy. Prywatnie – ojciec dwójki ukochanych nastoletnich synów, pasjonat motoryzacji, zwolennik metod wychowawczych niedyrektywnych, opartych na potrzebach, zasobach i profilowaniu. U starszego z jego synów zespół Aspergera zdiagnozowano w wieku 4 lat, zaś u niego samego – w wieku 32 lat, jest więc kimś więcej, niż specjalistą.

Więcej

Justyna Gosz-Skórska

Nauczycielka grupy przedszkolnej w Przedszkolu Montessori Skrawek Nieba

2004- dyplom licencjata pedagogika opiekuńczo wychowawcza, 

2011- edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna podyplomowe, 

2020- mgr edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. W 2012 dyplom nauczyciela Montessori. 

Od 2022 wykładowca w Uniwersytet Merito, wcześniej WSB


Więcej

Justyna Gromadzka

Wykształcenie:

2024 – III semestr studiów podyplomowych – Nauczanie Biologii i Przyrody, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego, Wrocław

2024 – III semestr studiów podyplomowych – Nauczanie Geografii i Fizyki, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego, Wrocław

07.2023 – Edukacja kosmiczna Montessori, Akademia Montessori Biberkor

10.2010 –  Doktor Nauk Technicznych , w zakresie technologii chemicznej Politechnika Gdańska

03.2016 –  Szkoła Tutorów, Collegium Wratislaviense (1-semestralny kurs)

02.2010  – Podyplomowe Studia Pedagogiczne (3 semestralne) Politechnika Gdańska

05.2007-  mgr inż. Biotechnologia, Politechnika Gdańska

04.2006 – mgr inż. Technologia Chemiczna, Politechnika Gdańska

Doświadczenie zawodowe w edukacji

09.2022 – aktualnie – Szkoła Podstawowa Montessori w Kowalach – nauczyciel mianowany – nauczyciel przedmiotów przyrodniczych (chemia, biologia, przyroda, geografia, fizyka) W latach 2010-2022 nauczyciel akademicki (adiunkt), Politechnika Gdańska, Gdański Uniwersytet Medyczny, Wyższa Szkoła Zdrowia w Gdańsku – praca ze studentami metodą tutoringu, opieka nad naukowym kołem chemików, promotor ponad 100 dyplomów mgr, inż. i lic. oraz współpromotor w dwóch przewodach doktorskich, laureat prestiżowych krajowych i międzynarodowych nagród, kierownik i współwykonawca 7 projektów badawczych W latach 2006-2010 – nauczyciel akademicki (asystent) Politechnika Gdańska
Więcej

Sylwia Henzler

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Historia i WOS o specjalności nauczycielskiej. W pracy jest dla mnie ważny rozwój osobisty i dlatego też zapoznałam się z wieloma metodami pracy, a także ukończyłam kurs Szkolnej Edukacji Montessori (klasy IV-VI) organizowany przez Polski Instytut Montessori oraz ukończyłam kurs AMI (Association Montessori Internationale) na asystenta nauczyciela Montessori.
Znajomość tej pedagogiki jest bliska mojemu sercu, ponieważ w pracy z Uczniami ważna jest dla mnie otwartość, wzajemny szacunek i zaangażowanie. W mojej zawodowej pracy kieruje się myślą: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi działać a zrozumiem i rozwinę skrzydła”.
Podczas zajęć wykorzystuję tradycyjne oraz innowacyjne metody nauczania, m.in. tak ważną w dzisiejszej edukacji metodę projektu, która pobudza do wszechstronnego rozwoju moich podopiecznych. Na stanowisku wicedyrektora wspieram Nauczycieli w prowadzeniu zajęć metodą Montessori oraz nadzoruje działania integrujące Nauczycieli.

Więcej

Katarzyna Hordziejewicz

Moja praca. Moja pasja! Jestem szczęściarą, bo to co robię w życiu sprawia mi ogromną radość. Głęboko wierzę w to, że dzięki zaangażowaniu w wychowanie młodego pokolenia, możemy zmieniać świat. Jutro to nasze dzieci. Pozwólmy im być sobą, a będą tworzyć świat piękniejszy i lepszy od naszego. Posiadam dyplom nauczyciela Montessori na poziomie 0-3 i 3-6 uzyskany w Polskim Instytucie Montessori. W 2022 roku uzyskałam dyplom nauczyciela klas 1-3 w CEM. Od 2018 roku tworzę Żłobek Nido i Przedszkole Casa dei Bambini w Kielcach. Z kolei w 2021 roku rozpoczęliśmy przygodę otwierając Szkołę Podstawową Montessori Kompas. Ukończyłam pedagogikę ze wczesnym nauczaniem języka angielskiego. Ukończyłam kursy nauczyciela Montessori na poziomie żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym. Jestem trenerem Polskiego Instytutu Montessori na poziomie żłobka.

Więcej

Weronika Vanessa Iwańczyk

Ukończyłam studia na kierunku Pedagogika specjalna na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, a także studia pedagogiki wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam również kurs
Wprowadzenie do wczesnoszkolnej pedagogiki Marii Montessori prowadzony przez Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli przy Stowarzyszeniu Montessori bez Granic oraz Kurs edukacji wczesnoszkolnej pedagogiki Marii Montessori prowadzony przez Chrześcijańską Szkołę i Przedszkole Montessori w Gdańsku.

Przygodę z Montessori zaczęłam we wrześniu 2020 roku, kiedy to rozpoczęłam pracę jako nauczyciel w szkole podstawowej Centrum Edukacji Montessori w Bydgoszczy. Na co dzień pracuję z uczniami klas 1-3.

Jako nauczyciel Montessori i pasjonata rękodzielnictwa staram się znaleźć połączenie między różnymi technikami artystycznymi i nauką. Od lat zajmuję się organizowaniem zajęć z ceramiki dla dzieci i młodzieży. Ukończyłam również metodyczny kurs SensoCeramiki dedykowany nauczycielom. Elementy zabaw sensoceramicznych wplatam cyklicznie do prowadzonych przeze mnie zajęć dydaktycznych.

Więcej

Saima Majeed

Już od dziesięciu lat pracuję jako nauczycielka Montessori.
Mam doświadczenie w pracy w Indiach, Tajlandii i Polsce.
Oprócz trzech certyfikatów AMI mam także tytuł magistra nauk o biznesie. Jestem zagorzałą propagatorką metody Montessori i lubię dzielić się wiedzą oraz zwiększać świadomość na temat tej metody.

W czasie wolnym moimi ulubionymi rozrywkami są czytanie i gotowanie.

Więcej

Justyna Mudent

Obecnie wychowawczyni 1-3 w Szkole Podstawowej Montessori w Kowalach, wcześniej wychowawczyni montessoriańskiej grupy przedszkolnej w Przedszkolu Montessori Skrawek Nieba; pedagożka specjalna, odbyła kurs przedszkolny i szkolny (2016 – dyplom) w Polskim Instytucie Montessori, uczestniczyła w licznych konferencjach dotyczących pedagogiki Montessori (m.in. Montessori Europe Congress), również jako wykładowczyni.

Więcej

Karina Nieckarz

Nauczycielka w Przedszkolu Skrawek Nieba, mama osiemnastolatka, który pasjonuje się sztuką. W wolnym czasie lubi czytać, podróżować i spędzać czas z rodziną.

Ukończyła :
1. Przygotowanie pedagogiczne w CEN w Gdańsku 31.05.2015r.
2. Studia podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna GWSH w Gdańsku 22.02.2017r.
3. Dyplom nauczyciela Montessori otrzymany 07.07. 2014r.
4. Nadanie stopnia nauczyciela kontraktowego 25.06.2018r.
5. Nadanie stopnia nauczyciela mianowanego 23.10.2023r.
6. Szkolenie: Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia diagnoza-terapia-masaż. Pro Centrum Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli 12.11.2022r.
7. Nauczyciel w Przedszkolu „Skrawek Nieba” w Kowalach od 02.09.2013r

Więcej

Joanna Papierska

Fizjoterapeuta, nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego. Pedagog specjalny specjalizacji edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny. Mediator szkolny i certyfikowany nauczyciel Montessori MACTE na poziomie przedszkolnym. Absolwentka kursu żłobkowego i edukacji wczesnoszkolnej oraz wykładowca w Polskim Instytucie Montessori. Na co dzień współprowadząca Przedszkole Montessori w Krotoszynie. Aktualnie studentka 4. roku studiów magisterskich na kierunku Psychologia kliniczna z psychoterapią.
Posiadająca wieloletnie doświadczenie w pracy w żłobku, przedszkolu oraz klasach I-III. Obserwator, poszukiwacz najprostszych rozwiązań, autorka wielu pozycji książkowych przeznaczonych dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem. Twórca marki „Montessori i kropka”. Prowadząca szkolenia na podstawie autorskiego programu „Wychowanie do pokoju”.
Z zamiłowania i wykształcenia również technik informatyk. Z pasją tworzy karty i materiały do zajęć, pudełka do eksponowania kart, pomoce wzbogacające słownictwo i ułatwiające dzieciom procesy zapamiętywania, a także dokumentacje nauczyciela oraz programy roczne do pracy metodą M. Montessori. Posiada 14 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą jako trener i wykładowca w ramach młodzieżowego klubu środowiskowego, podczas obozów chrześcijańskich jak i również prowadząc warsztaty tematyczne dla osób z niepełnosprawnościami.

Więcej

Emilia Polnau-Hatala

Psycholog, wykładowca Montessori, założycielka i dyrektor pedagogiczny Szkoły Przystań Montessori. Absolwentka eksperymentalnej szkoły demokratycznej w Łodzi. Tego czym jest szkoła pełna szacunku i realnej indywidualizacji w nauczaniu doświadczyła osobiście. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła informację naukową, pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną Montessori, pedagogikę specjalną z oligofrenopedagogiką oraz psychologię specj. kliniczną. Zamiłowanie do pracy z ludźmi sprawiło, że pracowała jako specjalista od PR, redaktor naczelna lokalnej telewizji i wydawca reportaży w telewizji ogólnopolskiej. Od lat pracująca z dziećmi i młodzieżą. Zaangażowana w działalność kilku stowarzyszeń pracujących na rzecz dzieci. Założycielka dwóch przedszkoli i szkoły Montessori. Prezes Stowarzyszenia Oświatowego Montessori. Uczestnik i prelegent w kursach, konferencjach i warsztatach m.in: The Association Montessori Internationale AMI, Polskiego Instytutu Montessori, Fundacji Ziarnko Maku, niemieckiej Szkoły Montessori z Erfurtu.

Więcej

Katarzyna Rapczyńska

Terapeutka i nauczycielka wspomagająca w klasach 1-3 i 4-6 w Szkole Podstawowej Montessori w Kowalach, uzyskała dyplom studiów podyplomowych o kierunku Integracja sensoryczna, z wykształcenia pedagożka. Brała udział w licznych konferencjach Montessori.

Więcej

Alicja Czucha

Z wykształcenia jestem magistrem biologii, w 2010 ukończyłam Uniwersytet Gdański. W 2018 ukończyłam kurs Montessori edukacji wczesnoszkolnej w Polskim Instytucie Montessori. Od 2017r. pracuję w Szkole Montessori Kowale, początkowo w klasach 1-3 teraz 4-6.

Więcej

Katarzyna Retlikowska

Z wykształcenia jestem oligofrenopedagogiem. Studia ukończyłam w 2011 roku na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, studia podyplomowe z Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej ukończyłam w 2013 roku na Akademii Ignatianum w Krakowie. Dyplom Nauczyciela Montessori 2.5-6 lat uzyskałam w Polskim Instytucie Montessori w 2011 roku. Od 14 lat nieprzerwanie pracuję z dziećmi w środowisku Montessori w takich miastach jak Kraków, Warszawa i rodzinnych Kielcach, a od 10 lat pracuję w Polskim Instytucie Montessori.
Najważniejsze jest dla mnie szeroko rozumiane dobro Dziecka, dlatego każdego dnia staram się zauważać potrzeby Uczniów i podążać za nimi.
Lubię czytać książki, jeździć na rolkach, spacerować, żeglować i spotykać się z ludźmi.

Więcej

Paulina Skoczyk-Kowalska

Nauczycielka muzyki, dyrygentka, pianistka. W 2012 r. uzyskała dyplom z wyróżnieniem Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Grażyny Bacewicz w Koszalinie z dwóch specjalności: Rytmika oraz Fortepian. Absolwentka Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku na kierunku Rytmiki (2017r.) oraz Dyrygentury Symfoniczno-Operowej (2019r.). Z dziećmi i młodzieżą pracuje od kilkunastu lat. Od prawie 6 lat jest nauczycielką muzyki w Szkole Montessori w Kowalach, a od 1,5 roku prowadzi rytmikę w oddziale przedszkolnym Skrawek Nieba. Pisze piosenki, komponuje muzykę i tworzy teledyski do różnego rodzaju szkolnych przedsięwzięć. Prowadzi mobilną szkołę muzyczną „Mały Wielki Muzyk” i dba o rozwój muzyczny dzieci i młodzieży prowadząc zajęcia umuzykalniające oraz ucząc gry na pianinie. W czasie wolnym zgłębia wiedzę na temat muzykoterapii i dziecięcej psychologii. W poprzednich latach współpracowała z orkiestrami takimi jak: Orkiestra Symfoniczna „Kamerton” ZPSM im. Grażyny Bacewicz w Koszalinie, Elbląska Orkiestra Kameralna, Polska Filharmonia Bałtycka, Gdyńska Orkiestra Symfoniczna, Orkiestra Amber Youth Orchestra. Jako pianistka akompaniatorka koncertowała w wielu miastach w kraju oraz za granicą we Francji, Włoszech i na Litwie. Prywatnie żona i mama dwóch córek.

Więcej

Wiola Skubera

Od 16 lat prowadzę niepubliczne żłobek i przedszkole Montessori House oraz szkołę Kraków Montessori School. Z wykształcenia jestem psychologiem, polonistą psychoterapeutą i nauczycielem Montessori. Moja fascynacja edukacją Montessori trwa nieprzerwanie od 20 lat. Obie moje córki ukończyły edukację Montessori i z sukcesem wyszły w świat. W naszych placówkach prowadziłam pionierski program psychoedukacji dla każdego dziecka, który zapewniał dzieciom regularne wsparcie i nabywanie umiejętności psychospołecznych od najmłodszych lat. Prywatnie moją pasją jest nurkowanie, psychologia rozwojowa kobiet i podróże.

Więcej

Pratheeksha Srikumar

Ukończyłam trening Montessori (6-12 lat) w Indian Montessori Training Centre (IMTC) w Bangalore w Indiach oraz trening, uprawniający do pracy z dziećmi w wieku 12-18 lat w Montessori Centre for Work and Study w Szwecji. Metodą i filozofią Montessori zainteresowałam się w pewnym momencie mojego życia, w którym uświadomiłam sobie, że dotychczasowe metody, którymi pracuje się w szkołach są nieracjonalne i zbyt trudne (również na poziomie uniwersyteckim), aby wspierać młodych ludzi do tego, aby tworzyli bardziej światłe I zintegrowane społeczeństwa. Wszyscy przetrwaliśmy trudny system edukacji I najwyższy czas, abyśmy dokonali zmian dla przyszłych pokoleń. Edukacja kosmiczna byla dla mnie największą motywacją do zmiany mojego sposobu pracy.

Więcej

Wioletta Ulatowska

Od 25 lat jest nauczycielką, aktorką, artystką, uczestniczką wielu wystaw w kraju i za granicą. Przez 25 lat prowadziła pracownię ceramiczną dla dzieci i dorosłych w Gdańskim Archipelagu Kultury w Klubie Plama w Gdańsku. Współzałożycielka i dyrektorka Przedszkola „Skrawek Nieba”, nauczycielka sztuki w Szkole Podstawowej Montessori w Kowalach. Ukończyła studia magisterskie na wydziale rzeźby w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku (aktualnie Akademia Sztuk Pięknych) oraz studia podyplomowe Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej w Gdańskiej Wyższej Szkole Humanistycznej.

W 2012 roku uzyskała dyplom Wczesnej Edukacji Montessori (2,5 – 6 lat), w 2016 dyplom Szkolnej Edukacji Montessori (6 – 9 lat) na szkoleniach organizowanych przez Polski Instytut Montessori. Ukończyła Akademię Przywództwa Liderów Oświaty organizowaną przez Instytut Humanites. Działa w teatrze prowadzonym przez stowarzyszenie „Komukulturka” oraz tworzy grupę „DUH-ceramiki”, zajmującą się alternatywnymi formami wypału.

Edukacja Montessori i sztuka to dwie pasje, które ją definiują.  


Więcej

Alicja Wydra

Ukończyłam studia biologiczne na uczelni Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego oraz biotechnologiczne na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracę z Międzynarodowym Centrum Edukacji Montessori rozpoczęłam 5 lat temu. W tym czasie brałam udział w kursach wewnątrzszkolnych oraz uzupełniłam swój warsztat o kursy: AMI Asystent nauczyciela Montessori oraz Edukacja Kosmiczna w Polskim Stowarzyszeniu Montessorii.
Na co dzień jestem wychowawcą i pracuję metodą projektu w grupach Upper Elementary i Middle School. W metodzie Montessori kluczowe jest dla mnie rozbudzanie naturalnej ciekawości dzieci w procesie nauki. Podczas projektów bazując na Wychowaniu Kosmicznym zanurzamy się w świat przyrody i próbujemy go lepiej poznać, a przede wszystkim doświadczyć i zrozumieć. Uwielbiam obserwować zachwyt w oczach dzieci, kiedy na własne oczy odkrywają, to co skomplikowanym językiem opisane jest w książkach i na schematach.

Więcej
Więcej

Monika Borek

Doświadczony nauczyciel i trener Montessori w Europie i Azji, założyciel Montessori Education – instytutu szkoleniowo-warsztatowego dla dzieci i dorosłych i prowadząca Montessori City – inicjatywy aktywnie wspierającej rodziny w edukacji domowej. Prywatnie montessoriańska mama nastoletniego Stanisława i maleńkiego Álvaro Miguela.

Więcej
Więcej

Nie czekaj do ostatniej chwili

KONFERENCJA ZACZYNA SIĘ ZA . .. ...

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy